Trápi vás únava? Skúste správne raňajkovať!

Trápi vás únava? Skúste správne raňajkovať!

Raňajky nás majú naštartovať do nového dňa a dodať nášmu telu energiu. Považujú sa za najdôležitejšie jedlo dňa. Ich zloženie však môže ovplyvniť to, či sa budeme cítiť celý deň fit, alebo budeme len unavení a podráždení.

 

Cereálie sú zdravé...

 Áno, ale záleží na tom v akom množstve ich zjete. A pozor na zloženie – niektoré obsahujú priveľa cukru! Nezabudnite si preto prečítať podiel jednotlivých zložiek na obale výrobku. Nekontrolované maškrtenie aj v tomto prípade zbytočne zaťažuje organizmus a namiesto ranného nabudenia môže mať úplne opačný účinok. Ak chcete raňajkovať skutočne zdravo, nemali by ste prekročiť dávku 5g cukru na porciu. Ideálne je skombinovať ich s bielym jogurtom, ktorý vás zasýti a nepridá zbytočné kalórie.

breakfast-1804436_1920jpg

 

Ovocný džús alebo káva?

Aj v tomto prípade platí, že to netreba preháňať s množstvom. Ovocné džúsy obsahujú príliš veľa cukru, dokonca aj vtedy, ak ide o „fresh“ – šťavu z čerstvých plodov. Ovocie vás zasýti oveľa viac, na rozdiel od džúsu obsahuje vlákninu a nezjete ho také množstvo aké „vypijete“ v džúse. Ranná káva vás „naštartuje“, ak si však do nej však pridávate priveľa cukru, mlieka, či dokonca šľahačku, môže mať na váš organizmus úplne opačný efekt.

 

Mäsové raňajky

Ak ste milovníkom mäsa a nedokážete si ani na raňajky odoprieť klobásku či párky, skúste ich nahradiť dusenou šunkou, prípadne párkami s vysokým obsahom mäsa. Klasické mäsové výrobky obsahujú vysoký podiel tuku, soli a prídavných látok, ktoré nášmu organizmu skôr uškodia ako prospejú. Ak si nedokážete predstaviť raňajky bez mäsa, doprajte si celozrnný chlieb so šunkou a zeleninou. Dodá vám potrebnú energiu a nezaťaží váš organizmus tak ako údeniny.

 

Sladké treba jesť ráno...

Áno aj nie. Ideálne je zaťažovať organizmus cukrom čo najmenej. Ak si dáte sladké hneď ráno, organizmus má síce viac času na spálenie cukrov, môžete sa však cítiť viac unavení. Ak si nedokážete odoprieť sladké raňajky, croissanty a kysnuté koláče skúste nahradiť ovocnými alebo tvarohovými cereálnymi koláčikmi. Pochutíte si na nich rovnako a budete sa cítiť lepšie. Aj v tomto prípade však platí, že netreba jesť do pocitu plného žalúdka a počkať, kým si telo poradí s prijatou potravou.

autor: sla