OSEM najväčších chýb pri chudnutí

OSEM najväčších chýb pri chudnutí

Snažíte sa jesť menej a hýbať viac, no ručička váhy sa nechce pohnúť z miesta? Kde robíte chybu a prečo je tomu tak? Chudnutie je beh na dlhé trate. Naše telo je zložitý mechanizmus a kým sa prejaví zmena stravovacích návykov, môže to trvať celé týždne. Ešte predtým, ako začnete hádzať flintu do žita, pokúste sa vyvarovať týchto chýb a čoskoro sami uvidíte výsledky.

1. Hladujete

Najväčšiu hlúposť, akú môžete pre svoje telo urobiť je radikálne odpieranie živín, či vynechávanie hlavných jedál. Možno budete pár dní  klesať na váhe, stratíte však hlavne vodu a nie tuk. Navyše, pri prvej príležitosti sa vám tukové zásoby vrátia späť aj s úrokmi. Vaše telo si zapamätá, že nemalo pravidelný príjem živín a bude si zásoby v podobe tukov ukladať ešte viac ako predtým.


burn-fat-4235818_1920jpg


2. Veríte reklamám

Ak sa spoliehate na to, že existuje nejaká zázračná tabletka, po ktorej schudnete bez ďalšej námahy, rýchlo na to zabudnite. Tabletky a prášky na chudnutie sú len marketingovým ťahom, na ktorých ich výrobcovia dobre zarábajú a vytiahnu z vašej peňaženky to, čo môžte radšej investovať do zdravej a plnohodnotnej potravy.


3. Športujete bez zmeny stravy

Každý šport je pre naše telo prospešný, bez ohľadu na to, či sa snažíte schudnúť alebo nie. Ak však očakávate, že dve hodiny týždenne v posilňovni, či rýchla prechádzka vám pomôžu zhodiť prebytočné kilá z nezdravých jedál, budete sklamaní. Na udržanie váhy vám pár hodín pohybu stačí. Ak však chcete radikálne schudnúť, musíte zmeniť predovšetkým stravovacie návyky.


4. Riadite sa ručičkou váhy

To, že sa ručička váhy, napriek zmene stravy, stále drží na rovnakej hodnote, ešte neznamená, že nechudnete. Svaly sú ťažšie ako tuk, preto sa môže stať, že pri intenzívnom cvičení vaša váha spočiatku neklesá. Skúste si zmerať obvod pása a stehien, možno spozorujete zmenu. Ak máte  správne nastavenú stravu, skôr či neskôr sa to prejaví aj na úbytku vašej váhy.


weight-loss-2036969_1920jpg


5. Ládujete do seba "sugar free" potraviny

Určite je pohodlné veriť tomu, že diétnej coly môžete vypiť litre bez toho, aby ste priberali. Energetická hodnota "sugar free" produktov je síce o niečo nižšia, nie však nulová. Aj tu platí, všetko s mierou. Z času na čas "diétna kola" neuškodí, avšak, jediný nápoj bez kalórii, ktorý naše telo potrebuje je obyčajná voda. Podobne to platí aj pri nízkotočných produktoch. Ak sa nimi budete prejedať, nečakajte, že schudnete.


6. Vynechávate jedlá

Tu platí niečo podobné ako pri hladovaní. To, že vynechávate jedlá, vám pri redukcii váhy nijak nepomôže. Najhoršou variantou je vynechanie raňajok, ktoré má za následok akurát to, že vaše telo sa snaží celý deň  dohnať chýbajúcu energiu. Preto ste stále hladní a často siahate  po nezdravých jedlách. To isté platí pri sladkých raňajkách, ktoré naše telo zbytočne zaťažujú, bez toho, aby mu dodali potrebú energiu. Najlepšou variantou sú malé, ale plnohodnotné porcie jedla viackrát denne.


7. Málo spíte

Spánok je činnosť, ktorú ničím iným nenahradíte. Okrem toho, že sa pri kvalitnom spánku odbúravajú negatívne pocity a emócie, vaše telo aj myseľ sa regeneruje a nadobúda rovnováhu na každý ďalší deň. Navyše práve kvalitný spánok prospieva chudnutiu oveľa viac ako si myslíte. Ľudia, ktorí málo spia, majú sklony k nezdravému životnému štýlu v dôsledku hormónov, ktoré sa vylučujú pri nedostatku spánku. Chýbajúcu energiu sa potom snažia dohnať sladkým či nezdravým jedlom.


fitness-3168246_1280jpg


8. Nešportujete

Strava je zodpovedná až za 80% toho ako sa cítime a ako vyzeráme. To však neznamená, že stačí obmedziť stravu bez akéhokoľvek pohybu. Ak chodíte všade autom a máte problém prejsť pár krokov pešo, nečudujte sa, že napriek úprave stravy nechudnete. Každodenná prechádzka síce vašu váhu nijak radikálne nezníži, pomôže vám však naštartovať metabolizmus a odbúravanie tukov. Ak pridáte intenzívne cvičenie 3-4 krát do týždňa, máte vyhraté a výsledky sa dostavia. 

autor: sla